Programul Regional Vest 2021-2027
Sprijin pentru întreprinderile nou-înființate
IMM-urile cu sediul social în județul Caraș-Severin
În mediul urban din județul Caraș-Severin sau în stațiunile turistice atestate din mediul urban sau rural din județul Caraș-Severin
Contribuție proprie: Minimum 10%
Lansare apel: Ianuarie-Februarie 2025
Programul Regional Vest 2021-2027
Sprijin pentru întreprinderile nou-înființate
Programul Regional Vest 2021-2027 – Sprijin pentru întreprinderile nou-înființate este un program de finantare dedicat IMM-urile cu sediul social în județul Caraș-Severin înregistrate la Registrul Comerțului cel mai devreme la data de 31.12.2022 și cel mai târziu înainte de data deschiderii depunerii de proiecte în cadrul apelului.
Se poate obține un ajutor financiar nerambursabil cuprins între 15.000 – 75.000 euro.
Contribuția proprie aferentă ajutorului regional este de minimum 10% din valoarea cheltuielilor eligibile ale investiției.
Valoarea finanțării nerambursabile este de până la 10.000.000 euro pentru aproximativ 133 de proiecte
Cheltuieli eligibile
✅Lucrări de amenajare/modernizare a spațiilor de producție/ prestare servicii, care nu se supun autorizării, în limita a maximum 10% din valoarea totală eligibilă a investiției.
✅Achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, inclusiv instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie și sisteme care utilizează surse regenerabile.
✅Certificări produse, servicii, procese, sisteme de management al calității, inclusiv servicii de consultanță referitoare la utilizarea standardelor
✅Investiții în active necorporale, exclusiv legate de funcționarea mijloacelor fixe, care se achiziționează în vederea desfășurării activității finanțate: programe informatice, utilizarea IT și a proprietății intelectuale: brevete, licențe, mărci comerciale, inclusiv elemente care conduc la digitalizarea exclusiv a activității legată de codul CAEN pentru care se solicită finanțare, eligibile în limita a maximum 10% din valoarea totală eligibilă a investiției.
✅Alte activități eligibile în cadrul proiectului: servicii specializate de sprijinire a dezvoltării afacerilor, activități aferente serviciilor de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare și managementul implementării proiectului, auditului financiar al proiectului, informării și publicității, în corelare cu cheltuielile eligibile.
obligații
✅Minimum unul din asociați a absolvit programul de dezvoltare a abilităților antreprenoriale pus la dispoziție de ADR Vest – în calitate de AMPRV, prin intermediul furnizorilor desemnați.
✅Perioada de implementare a activităților proiectului, după semnarea contractului de finanțare, în cadrul căreia pot fi efectuate cheltuielile eligibile, este de maxim 14 luni, fără a depăși data de 31 decembrie 2029.
✅Valoarea activității de bază sau pachetului de activități de bază reprezintă minimum 50% din bugetul eligibil al proiectului.
✅Beneficiarii sunt supuși unei perioade de monitorizare de 3 ani.
✅Beneficiarii au obligația de a achiziționa bunurile și serviciile eligibile cu respectarea principiilor prevăzute în legislația în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziție publică, inclusiv principiul celor 3 E (economicitate, eficiență și eficacitate).
Etapa 1
Analiza proiectului- stabilirea eligibilității firmei și a proiectului;
- evaluarea șanselor de finanțare;
- propunerea unor soluții de sporire a șanselor de finanțare;
- stabilirea responsabilităților celor două părți.
Etapa 2
Întocmirea și implementarea proiectului- întocmirea planului de afaceri, a cererii de finanțare;
- transmiterea proiectului în vederea evaluării;
- asistență pentru semnarea contractului de finanțare;
- organizarea procedurilor de achiziție;
- întocmirea și depunerea cererilor de rambursare a cheltuielilor eligibile efectuate.