În anul 2018, antreprenorii interesați de investiția într-o fabrică de textile au posibilitatea de a solicita până la 200.000 de lei, ajutorul financiar fiind în întregime nerambursabil. Achiziția de utilaje și echipamente reprezintă principala cheltuială suportată prin intermediul acestor fonduri nerambursabile, însă antreprenorii pot solicita inclusiv decontarea salariilor și contribuțiilor sociale pentru o perioadă de până la 12 luni.

Producția de textile reprezintă una dintre cele mai importante ramuri ale economiei naționale, atât din punctul de vedere al aportului la exporturile României, cât și în ceea ce privește ocuparea forței de muncă.

Pe măsură ce veniturile consumatorilor au crescut, preferințele vestimentare ale acestora s-au diversificat, o atenție din ce în ce mai mare căpătând produsele de calitate, cu un design modern. Prin urmare, înființarea unei fabrici de textile reprezintă una dintre ideile de afaceri cu potențial foarte mare în anul 2018.

Start-up Nation 2018-

În anul 2018, principalul sprijin financiar pentru a înființa o fabrică de textile este oferit de programul Start-up Nation, ajutorul financiar nerambursabil pe care antreprenorii îl pot accesa fiind de până la 200.000 de lei. Banii pot fi utilizați nu doar pentru achiziția de utilaje sau echipamente, ci și pentru plata salariilor, a contribuțiilor sociale și a contravalorii chiriei pentru o perioadă de până la 12 luni.

Pentru pregătirea unui proiect în vederea înființării unei fabrici de textile presupune parcurgerea următoarelor etape principale:

  • stabilirea investiției inițiale;
  • înființarea unei societăți comerciale;
  • pregătirea documentației necesare;
  • depunerea proiectului.

Stabilirea investiției inițiale într-o fabrică de textile

Primul pas pe care antreprenorii ar trebui să îl facă în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile prin intermediul programului Start-up Nation 2018 sau al altor măsuri de finanțare îl reprezintă stabilirea investiției necesare. Cu alte cuvinte, antreprenorul trebuie să cunoască în cele mai mici detalii fluxul tehnologic al activității pe care o va desfășura, dar mai ales utilajele și echipamentele necesare în această afacere.

Utilajele, dotările sau uneltele necesare în cadrul unei activități de producție a textilelor se pot împărți în următoarele categorii principale:

  • echipamente pentru măsură și desen;
  • echipamente pentru tăiat materiale textile;
  • echipamente pentru cusut;
  • echipamente pentru călcat materiale textile.

De asemenea, în funcție de fazele procesului tehnologic, în cadrul unei fabrici de textile se vor mai utiliza și următoarele echipamente:

  • utilaje pentru recepția țesăturilor: mese manuale sau manual-mecanice de control, rampă de control;
  • utilaje pentru croit: mașini de ștanțat, mașini de croit cu bandă, mașini de secționat șpanul, utilajul pentru șpănuire manuală sau mecanică.

Indiferent dacă fabrica de textile va fi destinată producției industriale sau realizării unor produse în serie mică, unicată, dotarea minimă va conține următoarele echipamente:

  • mașină de cusut liniară simplă sau automată;
  • mașină de surfilat;
  • mașină tip uderdeck;
  • mașină de cusut ascuns – stafir;
  • mașină pentru bătut nasturi;
  • presă pentru termocolat manuală sau automată;
  • masă de croit;
  • mașină de croit;
  • masă de călcat cu generator de aburi;

Înființarea unei fabrici de textile presupune, pe lângă achiziționarea utilajelor și echipamentelor amintite mai sus, și dotarea cu obiecte de inventar și mici ustensile ce nu sunt decontate prin intermediul Start-up Nation 2018, astfel că ele vor fi achiziționate din fondurile proprii ale beneficiarilor:

  • diverse seturi de ace de cusut;
  • consumabile (spre exemplu uleiul);
  • manechine pentru croitorie;
  • stocuri de material textil;
  • ață pentru cusut.

În completarea investiției de bază, programul Start-up Nation 2018 va permite includerea în buget a următoarelor cheltuieli:

  • autoutilitară pentru aprovizionarea cu materii prime sau pentru livrarea costumelor și a celorlalte confecții către clienți;
  • realizarea unui site de prezentare a produselor, dar și un buget de promovare online a afacerii;
  • achiziționarea de aparate de aer condiționat sau ventilație;
  • achiziționarea de mobilier specific dotării unei fabrici de textile.

Programul Start-up Nation 2018 reprezintă una dintre puținele linii de finanțare care acordă sprijin financiar pentru cheltuieli operaționale precum:

  • salarii și contribuții sociale;
  • utilități (în special energia electrică);
  • chiria spațiului în care funcționează atelierul de produse textile.

Cheltuielile operaționale descrise mai sus sunt decontate pentru o perioadă maximă de 12 luni de la data semnării acordului de finanțare.

Start-up Nation 2018-

Rezolvarea aspectelor juridice privind accesarea fondurilor nerambursabile

Accesarea fondurilor nerambursabile (inclusiv cele oferite prin intermediul programului Start-up Nation) presupune rezolvarea mai multor aspecte juridice anterior depunerii cererii de finanțare.

Dintre aceste aspecte juridice, în cele ce urmează vom discuta despre:

  • verificarea condițiilor de eligibilitate aplicabile asociatului unic sau asociaților companiei;
  • alegerea codului CAEN adecvat activității desfășurate;
  • înființarea unei societăți comerciale.

Programul Start-up Nation, la fel ca și alte programe de finanțare nerambursabilă, impune solicitanților respectarea anumitor condiții de eligibilitate. În acest caz, finanțarea nerambursabilă de până la 200.000 de lei poate fi accesată doar de către societăți comerciale ale căror asociați nu au mai desfășurat în ultimul an aceeași activitate economică (inclusă în cadrul aceluiași cod CAEN).

Prin urmare, Start-up Nation este destinat finanțării unor afaceri noi lansate de către antreprenori debutanți în domeniul respectiv.

Producția de materiale textile se încadrează, din punctul de vedere al activităților economice desfășurate în economia națională în clasa CAEN 14xx.

Trebuie menționat faptul că Start-up Nation 2018 finanțează activitatea economică desfășurată în cadrul unui singur cod CAEN format din patru cifre, prin urmare acesta trebuie ales cu mare atenție încă de la început, respectiv de la înființarea societății.

Iată câteva exemple de activități din sfera producției de materiale textile:

  • 1412 Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte pentru lucru: fabricarea îmbrăcămintei din material ignifug și a îmbrăcămintei de protecție;
  • 1413 Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte (exclusiv lenjeria de corp). Acest cod CAEN permite fabricarea de haine, costume, compleuri, jachete, pantaloni ori fuste. Acest cod CAEN include de asemenea croitoria la comandă;
  • 1439 Fabricarea prin tricotare sau croșetare a altor articole de îmbrăcăminte, în acestă categorie fiind inclusă fabricarea de pulovere, jachete, veste și articole similare.

După stabilirea codului CAEN specifică activității propuse, antreprenorul va trebui să înființeze la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) o societate comercială, iar recomandare noastră este aceea de a înființa o societate cu răspundere limitată (SRL).

Pașii necesari, dar și documentele solicitate pentru înființarea unui SRL sunt descrise în cadrul paginii ONRC. După ce taxele percepute pentru înființarea unei societăți comerciale au fost eliminate sau reduse de la 1 februarie 2017, cheltuiala făcută de antreprenor în această etapă este minimă.

Pregătirea documentației necesare pentru a înființa o fabrică de textile

Pregătirea unui proiect în vederea obținerii de sprijin financiar nerambursabil presupune întocmirea a trei categorii de documente importante:

  • cerere de finanțare;
  • plan de afaceri;
  • documente suport.

Dintre acestea, cel mai important document este, fără îndoială, planul de afaceri. Acesta este un document standardizat, a cărei structură este impusă prin intermediul ghidului solicitantului.

Planul de afaceri cuprinde următoarele capitole:

  • descrierea solicitantului;
  • prezentarea pieței de desfacere;
  • analiza concurenților;
  • descrierea investiției necesare;
  • analiza veniturilor și cheltuielilor;
  • întocmirea prognozelor financiare.

Încasările societății vor fi generate de vânzarea produselor textile realizate. În același timp, analiza cheltuielilor este mai complexă, principalele costuri suportate de către societate fiind următoarele:

  • salarii și contribuții sociale pentru personalul angajat;
  • materiile prime și materialele achiziționate în vederea realizării confecțiilor textile;
  • amortizarea utilajelor și echipamentelor achiziționate;
  • energia electrică consumată de către echipamentele utilizate;
  • reclama și publicitatea plătite de către societate;
  • chiria spațiului utilizat.

Pe de altă parte, printre principalele documente solicitate la depunerea proiectului vor fi:

  • certificatului de înmatriculare al societății;
  • copia cărții de identitate a reprezentantului societății;
  • ofertele financiare și tehnice pentru mașinile, utilajele și echipamentele propuse spre achiziție;
  • declarații pe proprie răspundere ale responsabilului legal de proiect (administratorul societății).

Depunerea proiectului pentru înființarea unei fabrici de confecții textile

După ce proiectul este întocmit, acesta va fi depus doar în format electronic în cadrul aplicației electronice disponibile pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (AIPPIMM).

Proiectele se pot depune până în ultima zi a sesiunii, ele fiind evaluate și punctate abia după încheierea termenului limită.

Ulterior, proiectele primesc un punctaj, iar în funcție de acesta vor fi selectate spre finanțare. Doar proiectele declarate conforme, eligibile și care au obținut un punctaj suficient de mare vor ajunge să semneze acordurile de finanțare în cadrul programului Start-up Nation.

După semnarea acordurilor de finanțare, beneficiarul va putea trece la implementarea planului de afaceri și achiziția utilajelor și echipamentelor necesare.

În cazul în care ai nevoie de informații suplimentare, te rugăm să lași un comentariu la finalul acestui articol sau să ne contactezi prin intermediul paginii de contact.

Mult succes!

Grupul Facebook -Academia de Finanțare

Înscrie-te în GRUPUL FACEBOOK și afla primul noutățile.

 

Intră în comunitatea Construim Proiecte.ro

Vei primi pe email informatii GRATUITE, utile pentru cresterea afacerii tale.

Felicitări pentru înscriere!