Programul Regional Vest 2021-2027
Sprijin pentru digitalizarea IMM-urilor
IMM-urile cu sediul social în regiunea Vest
Regiunea Vest
Contribuție proprie: Minimum 10-24%
Lansare apel: Noiembrie – Decembrie 2024
Programul Regional Vest 2021-2027
Sprijin pentru digitalizarea IMM-urilor
Programul Regional Vest 2021-2027 – Sprijin pentru digitalizarea IMM-urilor este un program de finantare dedicat IMM-urilor cu sediul social în regiunea Vest.
Se poate obține un ajutor financiar nerambursabil cuprins între 15.000 – 75.000 euro.
Contribuția proprie aferentă ajutorului regional este de:
- 10% din valoarea totală eligibilă a investiției pentru IMM-urile care au sediul social în județele Hunedoara sau Caraș-Severin,
- 17% din valoarea totală eligibilă a investiției pentru IMM-urile care au sediul social în județul Arad,
- 24% din valoarea totală eligibilă a investiției pentru IMM-urile care au sediul social în județul Timiș.
Valoarea finanțării nerambursabile este de până la 15.380.000 euro pentru aproximativ 205 de proiecte
Cheltuieli eligibile
✅Achiziționarea serviciilor de consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de digitalizare a solicitantului (realizarea Studiului de fezabilitate digitală)
- Studiul de fezabilitate digitală poate fi realizat inclusiv în contextul serviciilor specializate de sprijinire a IMM-urilor derulate de oricare EDIH.
- Cheltuielile cu achiziționarea serviciilor de consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de digitalizare a solicitantului sunt eligibile în limita a 3% din valoarea eligibilă a proiectului.
✅Achiziționarea de servicii specifice de instruire și adaptare a personalului în contextul digitalizării (în scopul adaptării resursei umane la echipamentele, tehnologiile, procedurile, etc. nou introduse)
✅Achiziționarea serviciilor de auditare tehnică IT, pentru determinarea nivelului de digitalizare a solicitantului.
- Auditarea tehnică IT este obligatorie atât la depunerea cererii de finanțare (pentru a determina nivelul de intensitate digitală a solicitantului la depunerea proiectului), precum și la finalul implementării investiției, pentru a se putea verifica atingerea obiectivelor legate de creșterea intensității digitale (i.e. atingerea țintelor asumate în ceea ce privește numărul de tehnologii IT noi – criterii DESI 2019 – implementate).
- Cheltuielile cu auditarea tehnică IT sunt eligibile în limita a 3% din valoarea eligibilă a proiectului.
✅Alte activități eligibile în cadrul proiectului: activități aferente serviciilor de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare și managementul implementării proiectului, auditului financiar al proiectului, informării și publicității, în corelare cu cheltuielile eligibile.
✅Achiziționarea, instalarea, configurarea, implementarea, punerea în funcțiune și integrarea echipamentelor, programelor/aplicațiilor software standard*, migrarea datelor și aplicațiilor precum și achiziționarea serviciilor specializate care vizează:
- Cablare structurată și echipamente de tip rack și accesorii de conectică pentru infrastructura de rack
- Echipamente hardware de tip server, switch, ups, router, firewall, centrală telefonică digitală sau VOIP, sisteme de monitorizare echipamente informatice
- Echipamente hardware pentru stocare și backup de date
- Echipamente hardware pentru sisteme wireless, rețelistică, WAN, LAN
- Terminale hardware de tip desktop, laptop, videoproiector, imprimantă, imprimantă multifuncțională, scanner, echipamente video-conferință.
- Terminale hardware de tip tabletă, smart display, terminal smart, echipamente digitale specializate, incluse într-o soluție dedicată pe domeniul de activitate
- Soluții de virtualizare servere, stații de lucru și alte dispozitive virtuale
- Soluții complete de tip VPN client-server
- Soluții de baze de date
- Soluții de tip RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), WMS (Warehouse Management System), TMS (Transport Management System)
- Soluții/ platforme de tip E-Commerce, B2B (business to business), B2C (business to customer)
- Soluții pentru procese de business, consumer to consumer
- Soluții de optimizare a proceselor folosind aplicații de tip Low Code / No Code
- Soluții care utilizează servicii și platforme de tip Cloud
- Soluții pentru implementarea, în fluxurile tehnologice, a tehnologiilor specifice de utilizare a inteligenței artificiale, machine learning, IoT (Internet of Things), robotizării, învățării automate, realității augmentate
- Soluții pentru implementarea tehnologiilor Blockchain, big data
- Website de prezentare a companiei, website cu funcționalități complexe
- Soluții de consolidare a securității cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele
- Adaptarea fluxurilor tehnologice, a echipamentelor și tehnologiilor, inclusiv a produselor/serviciilor oferite, pentru facilitarea utilizării de către persoane cu dizabilități
obligații
✅Trebuie să asigure ca pe o perioadă de 3 ani de la data finalizării investiției să nu schimbe destinația dotărilor.
✅Beneficiarii au obligația de a achiziționa bunurile și serviciile eligibile cu respectarea principiilor prevăzute în legislația în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziție publică, inclusiv principiul celor 3 E (economicitate, eficiență și eficacitate).
Etapa 1
Analiza proiectului- stabilirea eligibilității firmei și a proiectului;
- evaluarea șanselor de finanțare;
- propunerea unor soluții de sporire a șanselor de finanțare;
- stabilirea responsabilităților celor două părți.
Etapa 2
Întocmirea și implementarea proiectului- întocmirea planului de afaceri, a cererii de finanțare;
- transmiterea proiectului în vederea evaluării;
- asistență pentru semnarea contractului de finanțare;
- organizarea procedurilor de achiziție;
- întocmirea și depunerea cererilor de rambursare a cheltuielilor eligibile efectuate.