Programul Regional București-Ilfov 2021-2027
Sprijinul IMM pentru transformarea digitală avansată
IMM-urile cu sediul social în regiunea București-Ilfov
Regiunea București-Ilfov
Contribuție proprie: Minimum 10%
Lansare apel: Aprilie 2025
Programul Regional București-Ilfov 2021-2027
Sprijinul IMM pentru transformarea digitală avansată
Programul Regional București-Ilfov 2021-2027 – Sprijinul IMM pentru transformarea digitală avansată este un program de finantare dedicat IMM-urile cu sediul social în regiunea București-Ilfov.
Se poate obține un ajutor financiar nerambursabil cuprins între 25.000 – 200.000 euro.
Contribuția proprie aferentă ajutorului regional este de minimum 10% din valoarea cheltuielilor eligibile ale investiției.
Valoarea finanțării nerambursabile este de până la 17.500.000 euro pentru aproximativ 88 de proiecte.
Cheltuieli eligibile
Activități aferente activității de bază:
✅Investiții în active corporale și necorporale necesare transformării digitale avansate – adoptarea noilor tehnologii, instrumentelor și serviciilor digitale utilizând sisteme TIC/ERP/CRM/RPA/IoT/AI etc. pentru:
-
- derularea proceselor interne,
- automatizarea/digitalizarea producției,
- managementul resurselor umane prin instrumente online pentru telemuncă,
- atribuirea de sarcini și urmărirea îndeplinirii acestora de la distanță,
- managementul datelor financiare,
- managementul relațiilor cu furnizorii și clienții,
- managementul resurselor prin automatizarea/programarea comenzilor pentru a preveni epuizarea resurselor/stocarea excesivă în avans,
- distribuția produselor,
- colectarea și analiza de date etc.
Activități aferente activității de bază:
✅Achiziția de servicii pentru implementarea soluțiilor de securitate cibernetică aplicabile pentru software/găzduire/rețele pe perioada de implementare a proiectului.
✅Alte tipuri de cheltuieli eligibile directe necesare pentru transformarea digitală avansată, care reies din auditul de maturitate digitală.
Activități conexe activității de bază:
✅Activități de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de digitalizare și a auditului de maturitate digitală
✅Activități privind managementul implementării proiectului
✅Activități privind auditul IT al proiectului și expertiză contabilă/declarația expertului contabil
✅Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.
obligații
✅Perioada de implementare a activităților proiectului nu depășește 24 luni și se încadrează în termenul de 31.12.2029.
✅Valoarea activității de bază sau pachetului de activități de bază reprezintă minimum 50% din bugetul eligibil al proiectului.
✅Beneficiarii sunt supuși unei perioade de monitorizare de 3 ani.
✅Beneficiarii au obligația de a achiziționa bunurile și serviciile eligibile cu respectarea principiilor prevăzute în legislația în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziție publică, inclusiv principiul celor 3 E (economicitate, eficiență și eficacitate).
Etapa 1
Analiza proiectului- stabilirea eligibilității firmei și a proiectului;
- evaluarea șanselor de finanțare;
- propunerea unor soluții de sporire a șanselor de finanțare;
- stabilirea responsabilităților celor două părți.
Etapa 2
Întocmirea și implementarea proiectului- întocmirea planului de afaceri, a cererii de finanțare;
- transmiterea proiectului în vederea evaluării;
- asistență pentru semnarea contractului de finanțare;
- organizarea procedurilor de achiziție;
- întocmirea și depunerea cererilor de rambursare a cheltuielilor eligibile efectuate.