Programul Regional Nord-Vest 2021-2027

Digitalizarea IMM-urilor în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest

w

IMM-urile cu sediul social în regiunea Nord-Vest

Regiunea Nord-Vest

Contribuție proprie: Minimum 10%

Perioada de depunere a cererilor de finanțare în cadrul prezentului apel de proiecte este 16.09.2024, ora 10:00 și 25.11.2024, ora 10:00.

Programul Operațional Regional Nord-Vest

Digitalizarea IMM-urilor în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest

Programul Operațional Regional Nord-Vest – Digitalizarea IMM-urilor în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest este un program de finantare dedicat IMM-urile cu sediul social în regiunea Nord-Vest. Acesta are ca scop intervenții pentru dezvoltarea capacității de cercetare, dezvoltare, inovare și digitalizare, creșterea performanței energetice a fondului existent de clădiri publice și rezidențiale, valorificarea spațiilor degradate de la nivelul orașelor, mobilitatea urbană sustenabilă, investiții  în rețeaua de drumuri județene și în infrastructura educațională, precum și acțiuni de valorificare a potențialului cultural, turistic și balnear.

Se poate obține un ajutor financiar nerambursabil cuprins între 10.000 – 100.000 euro.

Contribuția proprie aferentă ajutorului regional este de minimum 10% din valoarea cheltuielilor eligibile ale investiției.

Valoarea finanțării nerambursabile este de până la 16.764.705,90 euro (pentru aproximativ 168 de proiecte)

Cheltuieli eligibile

i

✅Achiziția de echipamente hardware TIC (tehnologia informației și comunicațiilor) și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punctul de vedere al implementării proiectului.
✅Realizarea rețelei LAN necesare pentru implementarea proiectului.
✅Achiziționarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului (inclusiv software dezvoltat și/sau adaptat conform cerințelor beneficiarului), configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation.
✅Achiziționarea de sisteme de inteligență artificială, machine learning, realitate augmentată, virtual reality.
✅Achiziția de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale.

i

✅Exemple de soluții/sisteme de automatizare a fluxului de lucru și utilizare a IoT, ce pot transforma procesele de producție și pot aduce beneficii substanțiale pentru reducerea costurilor și optimizarea proceselor și a resurselor:

  • Implementarea unui sistem APS (Software de Planificare și Programare a Producției) pentru optimizarea planificării și programării producției, care reduce timpii de producție, minimizează stocurile și îmbunătățește utilizarea resurselor dotorită algoritmilor avansați. De exemplu Software Preactor sau Simio.
  • Implementarea unui sistem SCADA (Sisteme de Monitorizare și Control al Producției) pentru monitorizarea și controlul proceselor industriale prin colectarea și analiza datelor în timp real, reduce timpul de inactivitate și optimizează performanțele și reprezintă o soluție care nu necesită investiții în echipamente noi.
  • Implementarea unui sistem PdM (Sisteme de Mentenanță Predictivă) utilizează senzori și algoritmi de analiză a datelor pentru a prezice și preveni defectele echipamentelor înainte ca acestea să apară.
  • Utilizarea dispozitivelor IoT (Internetul Lucrurilor) pentru a colecta date despre procesele de producție și a analiza aceste date pentru a îmbunătăți eficiența și a reduce costurile.
i

✅Achiziționarea de Website a companiei.
✅Instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC.
✅Achiziție de servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil.
✅Achiziție de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități.
✅Achiziție de soluții din domeniul tehnologiei informației pentru comerțul electronic.
✅Achiziție de servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/ găzduire/rețele.
✅Achiziție de servicii de consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice privind digitalizarea de care au nevoie IMM-urile și pentru realizarea Raportului de audit final care confirmă implementarea soluției propuse prin Studiul/auditul privind identificarea soluției digitale pentru activitățile/procesele propuse a fi digitalizate.

i

✅Achiziție de subscripții (pe perioada de implementare și durabilitate) precum: aplicații software/licențe necesare implementării proiectului (inclusiv software dezvoltat și/sau adaptat conform cerințelor beneficiarului), inclusiv soluții de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation; sisteme de inteligență artificială, machine learning, realitate augmentată, realitate virtuală; soluții din domeniul tehnologiei informației pentru comerțul electronic; aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități; orice alte soluții care utilizează servicii și platforme de tip Cloud, necesare implementării proiectului.

Facturarea și plata subscripțiilor se va realiza în perioada de implementare, într-o singură tranșă pentru întreaga perioadă în care subscripțiile sunt considerate eligibile (perioada de implementare și durabilitate).

obligații

i

✅Perioada maximă de implementare a proiectului este de 9 luni de la data semnării contractului de finanțare și se încadrează în termenul de 31.12.2029.
✅Trebuie să asigure ca pe o perioadă de 3 ani de la data finalizării investiției să nu schimbe destinația dotărilor.
✅Beneficiarii au obligația de a achiziționa bunurile și serviciile eligibile cu respectarea principiilor prevăzute în legislația în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziție publică, inclusiv principiul celor 3 E (economicitate, eficiență și eficacitate).

Solicita Consultanță pentru Programul Operațional Regional Nord-Vest – Digitalizarea IMM-urilor în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest