Programul Operațional Regional București-Ilfov
Sprijin pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor
În mediul urban, inclusiv localitățile componente și satele aparținătoare municipiilor și orașelor
Microintreprinderi cu sediul social /punct de lucru în regiunea București-Ilfov
Contribuție proprie: 10-20%
Lansare apel: 8 ianuarie 2025 - 23 ianuarie 2025
Programul Operațional Regional București-Ilfov
Sprijin pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor
Programul Operațional Regional București-Ilfov – Sprijin pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor este un program de finantare dedicat Microintreprinderilor cu sediul social /punct de lucru în regiunea București-Ilfov.
Se poate obține un ajutor financiar nerambursabil cuprins între 25.000 – 300.000 euro pentru aproximativ 800 de proiecte.
Contribuția proprie aferentă ajutorului regional este de minimum 10% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru proiectele a căror valoare nerambursabilă este maximum 200.000 euro și 20% pentru proiectele a căror valoare nerambursabilă este de maximum 300.000 euro.
Valoarea finanțării nerambursabile este de până la 37.627.724 euro pentru aproximativ 125 de proiecte.
Cheltuieli eligibile
Activități aferente activității de bază necesare pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor
Activități aferente activității de bază necesare pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor
✅Investiții în active corporale:
- Construirea/ extinderea spațiilor de producție/ prestare de servicii, inclusiv asigurarea utilităților generale aferente;
- Achiziționarea de echipamente, tehnologii (inclusiv tehnologii verzi), utilaje, instalații de lucru, precum si dotări încadrate în categoria mijloacelor fixe: mobilier, echipamente informatice, echipamente de birotică, etc.
✅Investiția în active necorporale: programe informatice, brevete, licențe, mărci comerciale, alte drepturi și active similare utilizate exclusiv în domeniul/ domeniile de activitate vizat/ e de proiect;
Activități conexe activității de bază:
✅Activități specifice internaționalizării;
✅Activități de formare profesională;
✅Activități de cooperare interregională, transfrontalieră și transnațională;
✅Activități de proiectare și consultanță;
✅Activități privind managementul implementării proiectului;
✅Activități privind auditul financiar și expertiză contabilă;
✅Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate.
obligații
✅Perioada de implementare a activităților proiectului nu depășește 12 luni (doar dotări)/ 24 luni (construcții) și se încadrează în termenul de 31.12.2029.
✅Valoarea activității de bază sau pachetului de activități de bază reprezintă minimum 50% din bugetul eligibil al proiectului.
✅Beneficiarii sunt supuși unei perioade de monitorizare de 3 ani.
✅Beneficiarii au obligația de a achiziționa bunurile și serviciile eligibile cu respectarea principiilor prevăzute în legislația în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziție publică, inclusiv principiul celor 3 E (economicitate, eficiență și eficacitate).
Etapa 1
Analiza proiectului- stabilirea eligibilității firmei și a proiectului;
- evaluarea șanselor de finanțare;
- propunerea unor soluții de sporire a șanselor de finanțare;
- stabilirea responsabilităților celor două părți.
Etapa 2
Întocmirea și implementarea proiectului- întocmirea planului de afaceri, a cererii de finanțare;
- transmiterea proiectului în vederea evaluării;
- asistență pentru semnarea contractului de finanțare;
- organizarea procedurilor de achiziție;
- întocmirea și depunerea cererilor de rambursare a cheltuielilor eligibile efectuate.