În luna mai va fi lansat primul program de finanțare destinat afacerilor debutante din acest an, respectiv programul Bucharest Start up City, prin intermediul căruia se vor acorda ajutoare financiare de până la 50.000 de euro / proiect. Lista cheltuielilor eligibile este numeroasă, fiind decontate utilajele și echipamentele de lucru, achiziția unui spațiu de lucru, dar și numeroase cheltuieli operaționale, precum salarii, chirii sau utilități. Prin urmare, felul în care aceste costuri estimate sunt grupate în cadrul bugetului proiectului joacă un rol important în obținerea unui punctaj cât mai mare și, în final, selectarea proiectului pentru finanțare.

Pentru următoarele săptămâni, programul Bucharest Start up City va rămâne în dezbatere publică, fiind așteptată lansarea primei sesiuni de depunere a proiectului în luna mai a acestui an. Prin intermediul acestui program de finanțare, antreprenorii debutanți din București vor putea încasa ajutoare financiare de până la 50.000 de euro pentru o serie largă de achiziții decontate în proporție de cel mult 90%, urmând ca diferența să reprezinte contribuția proprie a fiecărui beneficiar.

Printre primii pași pe care un antreprenor sau consultant trebuie să îi facă pentru estimarea șanselor de reușită îl reprezintă întocmirea bugetului proiectului. Pe baza acestei estimări inițiale, cei doi vor putea lua decizii fundamentate pentru modificarea bugetului prin reducerea unor cheltuieli, eliminarea completă a altora sau includerea altor achiziții în planul de afaceri.

În cele ce urmează voi exemplifica pașii necesari pentru construirea unui instrument de lucru deosebit de util pentru un consultant, respectiv bugetul proiectului. La finalul articolului poți descărca un model editabil de buget indicativ în care sunt incluse toate particularitățile programului Bucharest Start up City și pe care îl poți folosi pentru propriile proiecte.

1. Analiza ghidului solicitantului

În acest moment, ghidul solicitantului este publicat în dezbatere publică, ceea ce înseamnă că în următoarele zile poate suferi modificări. Totuși, pregătirea unui proiect pentru finanțare nu poate întârzia, mai ales că de la publicarea finală a ghidului solicitantului și lansarea efectivă a sesiunii de depunere a cererilor de finanțare nu va trece foarte mult timp.

Prin urmare, în cadrul acestei etape trebuie să parcurgem următoarele etape:

  • descărcarea ghidului solicitantului;
  • identificarea cheltuielilor eligibile;
  • identificarea condițiilor și restricțiilor impuse asupra bugetului.

Metodologia de lucru poate fi descărcată de pe site-ul finanțatorului, iar toate datele necesare pentru acest punct au fost analizate anterior în cadrul acestui articol.

Cheltuielile eligibile permise în cadrul Bucharest Start up City sunt următoarele:

Mai mult, ghidul solicitantului trasează o serie de restricții pentru achizițiile realizate prin cadrul acestui program de finanțare:

Bucharest Start up City Restricții pentru cheltuielile eligibile

2. Crearea unui instrument de lucru personalizabil

Pentru realizarea prognozelor economice în cadrul proiectelor pe care le întocmesc pentru diverse programe de finanțare folosesc aplicația Excel din cadrul Microsoft Office, iar exemplul analizat în acest articol este similar.

Pentru fiecare categorie de cheltuieli din lista cheltuielilor eligibile de mai sus am inclus un tabel, pornind de la presupunerea că beneficiarul va dori să își achiziționeze mai multe bunuri de același fel.

Astfel, pentru achiziția de utilaje și echipamente am obținut un tabel de acest tip:

Bucharest Start up City Achiziție utilaje și echipamente

Pentru salarii, tabelul arată astfel:

Bucharest Start up City Salarii și contribuții sociale

3. Crearea conexiunilor logice în bugetul proiectului

După parcurgerea primilor doi pași, crearea unui buget funcțional presupune corelarea informațiilor prezentate anterior:

  • unele cheltuieli au TVA, în timp ce altele nu vin însoțite de TVA de la ofertanți;
  • unele cheltuieli sunt lunare, în timp ce altele se referă doar la investiția de bază;
  • unele cheltuieli au praguri valorice impuse de ghidul solicitantului, în timp ce altele sunt restricționate prin prevederi ale Codului Fiscal sau ale Codului Muncii.

4. Interpretarea datelor din buget

După ce este completată, aplicația va genera mai multe avertizări privind încadrarea corectă a cheltiuelilor, respectarea limitelor minime sau maxime impuse de ghidul solicitantului. Dacă este cazul, aceste atenționări vor fi rezolvate prin modificarea ipotezelor de lucru și a cheltuielilor eligibile.

Poți descărca și folosi pentru propriile proiecte acest instrument de lucru de la finalul articolului. Reține faptul că el a fost creat pe baza condițiilor expuse în cadrul programului Bucharest Start up City și nu poate fi utilizat în alt context sau alte programe de finanțare.

Conținut premium

Următoarele secțiuni ale acestui articol pot fi citite doar de către abonații premium ai site-ului nostru. Absolvenții cursurilor organizate de Construim Proiecte au acces gratuit pe viață la toate secțiunile și materialele premium din site, după crearea unui cont de utilizator.

Abonamente

Mult succes!

Grupul Facebook -Academia de Finanțare

Înscrie-te în GRUPUL FACEBOOK și afla primul noutățile.

Intră în comunitatea Construim Proiecte.ro

Vei primi pe email informatii GRATUITE, utile pentru cresterea afacerii tale.

Felicitări pentru înscriere!