Având în vedere faptul că piața construcțiilor a cunoscut o creștere spectaculoasă în ultimii ani, înființarea unui birou de arhitectură reprezintă una dintre ideile de afaceri cu șanse sporite de reușită în perioada următoare. Potențialul acestei afaceri este demonstrat și de faptul că, pe măsură ce veniturile sporesc, oamenii sunt mai dispuși să investească în construcția unei locuințe sau cel puțin în reamenajarea sau extinderea celei deja deținute. În multe situații, dotarea unui birou de arhitectură reprezintă una din ideile de afaceri eligibile pentru finanțare din fonduri nerambursabile, ceea ce face cu atât mai atractiv acest domeniu de activitate. 

Înființarea unei afaceri în domeniul arhitecturii este puternic susținută de evoluția în creștere a pieței construcțiilor, din moment ce serviciile unui birou de arhitectură sunt absolut indispensabile realizării oricărei construcții, în faza de obținere a autorizațiilor și avizelor necesare.

 Mai mult, înființarea unui birou de arhitectură poate fi realizată și prin intermediul fondurilor nerambursabile europene sau naționale, fiind clasificată drept o industrie creativă și având, ca o consecință, șanse foarte mari de a obține finanțarea necesară.

Investiția necesară pentru un birou de arhitectură

Indiferent că înființarea și dotarea unui birou de arhitectură se va face prin fonduri proprii, credite bancare sau fonduri nerambursabile, discuția ar trebui să pornească de la stabilirea necesarului de finanțare, iar pentru asta, antreprenorul trebuie să-și întocmească o listă cu echipamentele și dotările dorite.

Prin urmare, principalele achiziții pe care un birou de arhitectură le va face sunt următoarele:

  • echipamente pentru imprimare, scanare și copiere de documente de diferite dimensiuni;
  • echipamente pentru plotare a planșelor de diferite dimensiuni;
  • echipamente pentru finisarea planșelor și a documentelor mari;
  • echipamente pentru îndosariere și organizare;
  • stații grafice, dar și calculatoare sau laptopuri;
  • programe software pentru arhitectură, design, planșe tehnice;
  • mobilier.
Start-up Nation 2018-

Înființarea societății

Biroul de arhitectură va putea funcționa atât în cadrul unei societăți comerciale cu răspundere limitată (SRL), cât și o afacere pe care antreprenorul o desfășoară ca titular al unei persoane fizice autorizate (PFA), acestea fiind cele mai des întâlnite soluții în practică.

Totuși, în cazul în care se urmărește achiziția echipamentelor prin intermediul unei finanțări nerambursabile europene sau naționale, trebuie precizat faptul că un PFA are șanse minime de a accesa un astfel de program, fiind o formă de organizare acceptată în foarte puține situații.

Prin urmare, soluția optimă de organizare a activității o reprezintă înființarea unui SRL, iar documentele necesare, dar și pașii de urmat sunt prezentați de către Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).

De asemenea, pentru a desfășura această activitate, antreprenorul trebuie să își prevadă în actul constitutiv al societății codul CAEN 7111 – Activități de arhitectură.

Prin înregistrarea acestui cod CAEN, societatea va putea desfășura următoarele activități principale:

  • realizarea de planuri și proiecte pentru clădiri;
  • întocmirea de planuri de urbanism și amenajare a teritoriului.

Obținerea de fonduri nerambursabile

Obținerea unei finanțări nerambursabile este un proces care trebuie să parcurgă două etape, după ce firma a fost înființată conform informațiilor de mai sus:

  • pregătirea proiectului;
  • depunerea proiectului.

Pregătirea proiectului este făcută, în cele mai multe situații, de către o firmă de consultanță specializată în obținerea de finanțări nerambursabile europene sau naționale, dar nu este obligatorie încheierea unui contract de consultanță. Prin urmare, beneficiarul poate obține finanțare, dacă documentația este corect întocmită, și dacă își pregătește singur proiectul.

Indiferent de soluția aleasă, pregătirea proiectului presupune pregătirea următoarelor documente:

  • plan de afaceri;
  • cerere de finanțare;
  • documente justificative.

După ce întreaga documentație este pregătită, proiectul pentru înființarea unui birou de arhitectură se va depune la finanțator în variantă online, prin intermediul aplicației de pe site-ul finanțatorului.

Depunerea proiectului se poate realiza doar în perioada în care sesiunea de primire a proiectelor este deschisă.

Selecția proiectelor se va realiza în funcție de punctajul obținut în cadrul procesului de evaluare, iar contractele cu solicitanții se vor încheia în limita bugetului disponibil.

Pentru detalii suplimentare privind obținerea unei finanțări nerambursabile, ne poți trimite întrebările tale prin intermediul paginii de contact.

Mult succes!

Grupul Facebook -Academia de Finanțare

Înscrie-te în GRUPUL FACEBOOK și afla primul noutățile.

Intră în comunitatea Construim Proiecte.ro

Vei primi pe email informatii GRATUITE, utile pentru cresterea afacerii tale.

Felicitări pentru înscriere!