Instagram reprezintă una dintre cele mai importante platforme de promovare online pe care antreprenorii din domenii variate de activitate le au la dispoziție pentru promovarea afacerilor proprii. Pentru a obține, însă, rezultate remarcabile, trebuie să înțelegi modul în care această rețea de socializare funcționează.

Dacă Facebook este rețeaua care permite conectarea prietenilor, iar Youtube este rețeaua unde oamenii merg să invețe lucruri noi, pe Instagram oamenii intră și caută inspirație. Totuși, nu toate afacerile se pot promova la fel de eficient cu ajutorul acestei rețele. Încă de la apariția ei, Instagram a permis promovarea eficientă a produselor de lux, a vacanțelor în locuri exotice, a produselor culinare excepționale, a acelor lucruri care stârnesc dorințe noi.

Înainte de toate, iată câteva date despre Instagram și de ce ar trebui să te promovezi:

– rețeaua are peste 700 de milioane de utilizatori activi pe lună în întreaga lume;

– peste 400 millioane de utilizatori sunt activi în fiecare zi;

-în fiecare zi se încarcă aproximativ 95 millioane de fotografii noi; – circa 80% din utilizatorii rețelei sunt din afara Statelor Unite ale Americii;

– aproape 60% dintre utilizatori au vârsta cuprinsă între 18-29 ani și doar 33% dintre utilizatori au vârsta cuprinsă între 30-49 ani;

-cele mai populare haștag-uri sunt: #Love, #Instagood, #Me, #Cute, and #Follow.

Toate aceste date rapide sunt menite să te ajute să îţi creezi o imagine rapidă despre utilitatea aceste rețele, iar totul se rezumă, practic la următoarea concluzie: dacă publicul tău țintă nu este format preponderent din tineri activi, pasionați de tot ceea ce este nou, atunci probabil că acest mediu de socializare nu este pentru tine.

Ce cont sa utilizezi, Personal sau de Business?

Instagram este deținut de Facebook, iar această rețea a investit resurse colosale pentru a reuși să monetizeze uriașul flux media pe care l-a creat. La finalul lunii septembrie 2017, Facebook avea peste două miliarde de utilizatori activi, iar acest lucru înseamnă, în cele din urmă, o piață de desfacere imensă.

Pentru a profita de acest lucru, Facebook, dar și Instagram percep anumite comisioane pentru intermedierea dintre produsul sau serviciul tău și potențialii clienți ai afacerii tale. Cum tu nu poți ajunge direct la ei, va trebui să plătești pentru acest lucru. De aceea, recomandarea mea este să NU faci trecerea la contul de business, pentru că nu vei mai avea parte de creștere organică. Trecând la contul de business va trebui sa faci promovare și să investești bani pentru ca postările tale sa fie văzute.  

CE CONȚINUT SĂ POSTEZI?

Pentru a afla răspunsul la această întrebare, puneți următoarele întrebări:

  • pentru ce este cunoscut profilul tău? Despre ce vrei să fie?
  • ce îți place să transmiți oamenilor din jurul tău?
  • care este lucrul la care te pricepi cel mai bine?
  • dacă nu ai folosi cuvinte, ci fotografii, ce mesaj ai transmite publicului tău țintă?

Există 5 pași simpli pe care îi poți face pentru a avea o creștere rapidă:

1. Crează conținut remarcabil

Pentru a convinge un număr foarte mare de oameni să te urmărească, va trebui să creezi conținut remarcabil. Imaginea este primul lucru pe care oamenii îl văd atunci când intră pentru prima dată în magazinul tău, iar pe internet lucrurile sunt identice. Pe lângă poze care să stârnească interesul, ai nevoie și de text care să o susțină.

Cum faci un text care să susțină imaginea?

Iată o poză care te poate inspira. Atunci când Emirates Airlines și-a lansat noile avioane Boeing, au ales să facă acest lucru folosind următoarea imagine:

Pentru a-ți mări și mai mult șansele de a avea succes pe Instagram, o metodă utilă este să verifici celelalte pagini din nișa ta și să observi cu ce tip de conținut se promovează concurenții tăi și cu care au cel mai mare succes.

2. Alege un model de Wall si pastrează-l

Peretele tău și poza de profil sunt cele mai importante pentru Instagram, deoarece acestea sunt cele care creează prima impresie despre tine și afacerea ta.

Crează un profil UNIC care să te reprezinte, alegând din cele 6 tipuri existente:

a. Linie:

Pentru profilul meu @raul.mihai.g am folosit acest model:

b) Linie după linie

c. Normal

Este modelul folosit de cei mai mulți utilizatori, dar care nu generează un impact major.

d. Fotografie după fotografie
e. Curcubeu
f. Puzzle

3. Fii perseverent

Dacă vrei ca afacerea ta să crească rapid pe Instagram și să fie remarcată de către potențialii clienți, va trebui să fi perseverent. Stabilește-ți un calendar și urmărește întotdeauna să respecți ritmul pe care ți l-ai impus. Doar câteva postări pe un cont cu activitate sporadică nu vor convinge pe nimeni să aibă încredere în tine.

4. Utilizează #haștag-urile potrivite

Hashtag-uri sunt cele care îți vor aduce urmăritori și care te vor face să apari în feed-ul altor oameni. Oamenii caută imagini similare celor care le-au atras atenția în mod deosebit. Este, pe undeva, și o metodă de a vedea și alte păreri pe un subiect care îi fascinează. De aceea, trebuie să folosești hashtag-uri pentru a fi remarcat. Iar dacă potențialul tău client te va analzia în comparație cu principalii tăi concurenți, vei înțelege importanța unor fotografii remarcabile.

Există 6 TIPURI DE HASTAG-URI pe care le poți folosi:

1. DESCRIPTIV: #flowers #nature, #naturelover

2. CATEGORIE: #photographer #travel #wedding

3. SPECIALITATE: #weddingphotographer, #webdesigner

4. BRAND: #WeddingPhotoMag by@weddingphotomag

5. COMUNITATE: #weddingchicks by @weddingchicks

6. LOCAȚIE: #Clujnapocaphotographer

5. Folosește un Îndemn la Acțiune

Îndemnurile la o acțiune nu trebuie să îți lipseasca din nicio postare. Ele îți aduc trafic pe site și expunerea de care ai nevoie pentru a-ți crește afacerea. Există mai multe tipuri de îndemnuri la o acțiune pe care le poți folosi cu scopul de a-i transforma pe vizitatorii profilului tău de Instagram în vizitatori ai site-ului tău, iar în captura de mai jos poți vedea îndemnul original folosit de @kevinphotography pentru vizitatorii săi:

Într-o perioadă în care mediul online a căpătat o importanță atât de mare, este o greșeală să ignori potențialul uriaș pe care acesta ți-l oferă. Totuși, promovarea unei afaceri pe internet este mult mai ieftină și mult mai eficientă decât promovarea unei afaceri clasice. De aceea, ne-am propus să îți oferim periodic sfaturi utile despre principalele rețele de socializare și cum te poți folosi de acestea pentru a-ți crește afacerea în mediul online.

Cu prietenie,

Raul Mihai Giurgiu

Intră în comunitatea Construim Proiecte.ro

Vei primi pe email informatii GRATUITE, utile pentru cresterea afacerii tale.

Felicitări pentru înscriere!