Orice manager bun al unui salon de beauty știe, cu siguranță, totul despre trendurile actuale în ceea ce privește înfățișarea, însă nu toți managerii sunt la zi cu trendurile în materie de tehnologie, cu toate că aceasta este prietena cea mai bună pentru oricine conduce o afacere în 2018.

Industria beauty continuă să se dezvolte din ce în ce mai mult în Romania, și constituie un sector de servicii foarte competitiv, în care nu toți reușesc să reziste. Cum ajung atunci managerii să se impună pe piață? Secretul constă în felul în care aceștia gestionează toate operațiunile unui salon, menținând în același timp atenția pe client.

Iată ce face un manager pentru succesul salonului său:

Atrage clienți noi și îi fidelizează pe cei existenți

Creșterea ratei de retenție a clienților cu 5% duce la o creștere a profitului cu între 25% și 95%. Statistica provine din studiile efectuate de Bain cu mulți ani în urmă, dar este intens vehiculată și acceptată și în prezent. În plus, în funcție de studiul pe care alegi să îl crezi și de specificul afacerii tale, costul de retenție a unui client poate fi de la 5 până la 25 de ori mai mic față de costul pentru achiziționarea unui client.

Așadar, răsplătește clienții fideli. Oferă-le mici surprize cu ocazia zilei lor de naștere sau fă-le un discount la achiziționarea unui pachet mai complex de servicii sau a produselor din salon.

Oferind beneficii clienților fideli, îi vei transforma în ambasadori ai salonului, iar aceștia îți vor atrage noi clienți. Recomandările din partea prietenilor sunt mai puternice decât orice formă de publicitate.

Comunicarea cu ajutorul newsletterelor îi va ține pe clienți informați, iar aceștia nu vor uita de salonul lor favorit. Newsletterul trebuie să aducă un real plus de valoare și nu trebuie să reprezinte încă o sursă de spam pentru ei, asa că trimite acest newsletter doar când ai ceva important de transmis clienților.

 

Are o grijă deosebită la relația pe care o creează cu clienții

Studii făcute în diferite țări din Europa arată că relația pe care clienții o au cu personalul este unul dintre principalele motive pentru care revin la salon, conform statista.com. Raportul dintre calitatea serviciului și preț este un alt motivator puternic.

Clienții vor reveni la salon dacă se simt ca la ei acasă, mai exact când aceștia văd că personalul le-a reținut numele și informații legate de ei și preferințele lor. La fel se întâmplă și dacă specialiștii salonului devin sursa de informație a clienților când vine vorba de lookul lor, deoarece între ei se creează o relație bazată pe încredere care nu e ușor de înlocuit.

O spun și specialiștii în domeniu:

‘’Cel mai important pentru mine este ca fiecare clientă să plece mulțumită din salon! Iar pentru asta, pe lângă serviciile de calitate, am încercat să creez un spațiu cât mai intim și mai cochet, pentru ca ele să se simtă în largul lor când vin la noi.

Încă un aspect foarte important este punctualitatea! Deși avem foarte multe programări, încercăm să nu ne decalăm și să educăm și clientele să respecte acest lucru de când ne calcă pragul. Astfel, eu personal consider că ne creăm un respect reciproc încă de la început.

Pentru a avea succes, cred că în primul rând este foarte important să fii o persoană serioasă și dedicată muncii pe care o faci, să fii perseverentă. Eu iubesc ceea ce fac și astfel, în fiecare zi este o placere să vin la lucru!’’ – Laura Șuian, manager și cosmeticiană la Salon Laura.

Își organizează eficient procesele de business

De la gestionarea programărilor în funcție de programul de lucru al specialiștilor din salon și de excepțiile de la orar, efectuarea și monitorizarea încasărilor, notificarea clienților, promovarea salonului, urmărirea trendurilor și până la corelarea tuturor aspectelor menționate într-un mod cât mai eficient, managementul salonului este un proces complex care poate da bătăi de cap oricărui manager.

În era tehnologiei, însă, aceste lucruri pot fi gestionate cu mare ușurință prin soluții software care te ajută la automatizarea proceselor din salon, reducând astfel timpul pe care îl acorzi acestora, dar și riscul apariției erorilor.

Funcționează pentru cei mai buni:

‘’Inspirația mea a fost dată de frizeriile autentice și de bărbierii pricepuți de altă dată. Am încercat să ne diferențiem de frizeriile și saloanele clasice, în care se tund și se aranjează cot la cot și femei și bărbați. Am adus pe piața clujeană ritualuri unice, produse profesionale special create pentru bărbați și multă pasiune. Pasiune pentru artă, pentru frumos și pentru estetică. Succesul nostru a fost dat de creșterea continuă a standardelor noastre și de îmbunătățirea tuturor proceselor. De la spațiu, la mobilier, personal, traininguri specializate și tehnologie. Folosim un sistem online pentru programări și astfel recepția are timp să se ocupe de bunăstarea și răsfățul clienților noștri.’’ – Dragoș Negru, CEO și master barber la The BarberShop.

 

Cunoaște curentele și comportamentele clienților

Managerul ideal știe când urmează o perioadă aglomerată, care este profilul clientului care îi trece cel mai des pragul, ce se poartă, și, prin urmare, ce tip de serviciu va fi cerut cel mai frecvent. Din datele deținute de Calendis, pot fi observate acest tip de informații.

Calendis este platforma de programări online pe care diverse afaceri din domeniul înfrumusețării, și nu numai, își pot face profil public pentru a oferi clienților lor posibilitatea de a se programa online.

Calendis are în spate Calendis Business, sistemul de management al programărilor și activității care te ajută să reduci timpul necesar diverselor procese specifice salonului tău.

Ce poate face acest sistem pentru tine?

Calendis Business te ajută să:

  • îți gestionezi eficient programările în funcție de specialiști și orarele lor, indiferent câte sedii ai avea;
  • ții o evidență a clienților tăi și a informațiilor legate de aceștia și poți să-i grupezi în funcție de diferite criterii;
  • trimiți automat clienților notificări email și SMS legate de programările lor;
  • trimiți ușor emailuri de informare sau promovare clienților din baza ta de date;
  • acorzi discount-uri și monitorizezi încasările;
  • creezi abonamente și urmărești ușor statusul și consumul pentru acestea.

Mai multe detalii despre platforma poți găsi AICI.

Grupul Facebook -Academia de Finanțare

Înscrie-te în GRUPUL FACEBOOK și afla primul noutățile.

Intră în comunitatea Construim Proiecte.ro

Vei primi pe email informatii GRATUITE, utile pentru cresterea afacerii tale.

Felicitări pentru înscriere!