Astăzi, Agenția pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (AIPPIMM) a publicat ofertele celor trei instituții de credit partenere pentru derularea programului Start-up Nation, respectiv CEC, Banca Transilvania și BCR. Astfel, după semnarea acordurilor de finanțare, antreprenorii care nu dispun de resurse financiare proprii se pot adresa uneia dintre cele trei bănci pentru obținerea unui credit punte. În cele ce urmează vom prezenta comparativ cele trei oferte de finanțare pentru un credit bancar de valoare maximă, respectiv 200.000 de lei, iar de la finalul articolului poate fi descărcat un calculator pentru compararea costurilor de finanțare.

Cele trei bănci partenere pentru implementarea programului Start-up Nation și-au făcut cunoscute ofertele de creditare pentru sesiunea 2018-2019, conform unui document centralizator publicat pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru IMM-uri (AIPPIMM).

După aprobarea proiectului depus pentru finanțare, antreprenorii au obligația, înainte de semnarea acordurilor de finanțare, să anunțe Agenției de care aparțin numele băncii alese pentru implementarea planurilor de afaceri.

Ulterior, antreprenorii care nu dispun de sumele necesare efectuării cheltuielilor eligibile se pot adresa băncilor pentru contractarea unui credit bancar de tip punte.

Analiza comparativă a costurilor de finanțare

Conform documentului prezentat de AIPPIMM, ofertele financiare ale Băncii Transilvania, CEC și BCR sunt prezentate mai jos:

Costuri de finanțare Start up Nation

Alte condiții proprii BCR:

  • se pot percepe garanții de la Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM);
  • se poate solicita garantarea în completare cu  bunurile achiziţionate în cadrul programului și/sau alte garanții acceptate de bancă;
  • perioada de analiză și soluționare a creditului punte este de cel mult 20 zile de la solicitarea creditului.

Alte condiții ale Băncii Transilvania:

  • 80% din valoarea creditului garantat  FNGCIMM;
  • perioada de analiză și soluționare a creditului punte este de cel mult 20 zile de la solicitarea creditului.

Condiții suplimentare ale CEC:

  • maxim 80% din valoarea creditului garantat FNGCIMM;
  • minim 20% ipoteca mobiliara/imobiliara;
  • contract fidejusiune și/sau bilete la ordin în alb;
  • ipoteca mobiliara asupra conturilor curente;
  • poliță asigurare asupra bunurilor achiziționate prin program;
  • pentru orice solicitare suplimentară se va percepe nivelul standard al comisioanelor practicate de bancă;
  • în vederea constituirii garanțiilor, clientului i se va percepe comisionul standard de evaluare/reevaluare;
  • perioada de analiză și soluționare a creditului punte este de cel mult 20 zile de la solicitarea creditului.

Comisionul Fondului de Garantare și Contragarantare

Suplimentar costurilor de finanțare percepute de cele trei bănci, antreprenorii vor avea de acoperit și comisionul perceput de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM). Acesta este în procent de 3,80% pe an și se acordă pentru garantarea în proporție de 80% a creditului contractat.

Comisionul perceput pentru garanții poate fi scăzut la doar 2,48% în cazul antreprenorilor care solicită acordarea unei contragaranții din partea Fondului Român pentru Contragarantare (FRC).

Trebuie precizat că în prima ediție a programului Start-up Nation, mulți antreprenori au renunțat la solicitarea contragaranției din partea FRC, ca urmare a timpului suplimentar de așteptare până la aprobarea creditului, plătind astfel un comision mai mare.

Analiza comparativă a costurilor de finanțare

Pentru analiza comparativă a costurilor de creditare percepute de cele trei bănci partenere în cadrul programului de finanțare, am luat în calcul ipoteza contractării unui credit punte de valoare maximă, respectiv 200.000 de lei ce va fi rambursat integral în termen de patru luni de la contractare. 

Pentru acest credit, costurile de finanțare sunt următorele, ele fiind calculate conform condițiilor de creditare anunțate anterior:

Acordurile de finanțare se vor semna în perioada următoare

Antreprenorii ale căror planuri de afaceri au fost declarate câștigătoare au început de curând semnarea acordurilor de finanțare cu Agențiile pentru IMM-uri, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului (AIMMAIPE).

Conform ghidului solicitantului, antreprenorii trebuie să semneze acordurile de finanțare în urma planificărilor efectuate de AIMMAIPE, până la următoarele termene:

  • 28 iunie 2019 în cazul planurilor de afacere admise la finanțare în buget;
  • 15 noiembrie 2019 în cazul proiectelor care intră la finanțare în urma eliberării de buget.

Descarcă analiza comparativă a creditelor punte

Analiza comparativă a costurilor de finanțare pentru creditele punte acordate de cele trei bănci partenere este prezentată în excelul de mai jos. Celulele gri pot fi particularizate în funcție de particularitățile proiectului tău.

Grupul Facebook -Academia de Finanțare

Înscrie-te în GRUPUL FACEBOOK și afla primul noutățile.

Intră în comunitatea Construim Proiecte.ro

Vei primi pe email informatii GRATUITE, utile pentru cresterea afacerii tale.

Felicitări pentru înscriere!